Inwonersondersteuning Tholen

Heeft u hulp nodig met het vinden van de juiste ondersteuning binnen het sociaal domein? U heeft bijvoorbeeld hulp of advies nodig bij het aanvragen van uw zorg? U heeft een vraag over jeugd, zorg, welzijn, of werk en inkomen? Inwonersondersteuning kan u helpen.

Inwonersondersteuning Tholen is onderdeel van de aanpak om u als inwoner laagdrempelig en vroegtijdig te ondersteunen. Zodoende hoeft er minder gebruik gemaakt te worden van eerste- of tweedelijns zorg. Inwonersondersteuning denkt met u mee over mogelijke oplossingen. Bijvoorbeeld bij Wmo-aanvragen, hulp bij het opvoeden, het huishouden, werk of schulden. Deze hulp is gratis en u heeft geen verwijsbrief nodig.

U belt het algemene telefoonnummer van de gemeente. Zodra duidelijk is dat het om een vraag gaat voor het sociaal domein, jeugd, wmo of werk en inkomen wordt u doorgeschakeld naar Inwonersondersteuning Tholen. Vervolgens wordt u verder geholpen door een maatschappelijk werker van WijZijn, die een brede vraagstelling doet.

Werkwijze

Passend bij uw situatie en omgeving helpen zij u direct door:

  • informatie of tips te geven;
  • mee te denken over mogelijke oplossingen;
  • het inplannen van een uitgebreid gesprek indien nodig. Zo krijgt u een goed beeld van de ondersteuning die u nodig heeft;
  • het gezamenlijk regelen of aanvragen van de juiste zorg of ondersteuning.

Heeft u een vraag? Neem dan contact op via het centrale telefoonnummer van de gemeente: 140166(Verwijst naar een telefoonnummer) en vraag naar Inwonersondersteuning Tholen.

Wilt u uw vraag digitaal stellen? Vul dan het onderstaande meldingsformulier in.

Inloggen met DigiD Melding inwonersondersteuning (Verwijst naar een externe website)