Kapotte straatverlichting melden
De gemeente beheert en onderhoudt de lichtmasten binnen de bebouwde kom. De lichtmasten gaan een half uur voor zonsondergang aan en een half uur na zonsondergang uit. Dit regelt DNWG met een astronomische klok.
Momenteel zijn de lichtmasten ingesteld als nacht- of avondbrander. Nachtbranders branden de hele nacht. Avondbranders geven 's-avonds tot elf uur licht en gaan dan uit. De volgende morgen gaan de lichtmasten weer aan vanaf half zeven totdat het licht wordt. In de toekomst zullen we alleen nog nachtbranders hebben als alle lichtmasten zijn voorzien van een LED-armatuur.
Hoewel alle lampen voortijdig worden vervangen tegen het einde van hun levensduur, kan het voorkomen dat de openbare verlichting het niet doet. Uw melding is daarom van groot belang voor het verhelpen van storingen. Ziet u een lamp die niet brandt of een kapotte armatuur of een kapotte lichtmast, dan kunt u dat melden bij ovstoringzeeland.nl. Gebruik hiervoor de knop "meld kapotte straatverlichting".
Bij acuut gevaar
Is er onmiddellijk gevaar voor de omgeving, bijvoorbeeld door loshangende draden, uitstekende kabel, ontbreken van mastdeur of een aanrijding? Dit kunt u direct bij de gemeente melden via telefoonnummer 14 0166.
Afhandeling storing
Wanneer het een eenvoudige storing betreft, zoals een defecte lamp is dit ongeveer binnen vijf werkdagen door onze aannemer hersteld (meestal van toepassing).
Voor schades waar het armatuur of mast vervangen moet worden zijn er langere afhandelingstermijnen. Afhankelijk van het type armatuur en mast kan dit ongeveer drie maanden duren.
Netwerkstoringen worden veroorzaakt door een storing van de voeding van de lichtmasten. Meestal branden er dan meerdere lantaarnpalen op een rij niet. Deze storingen worden na eerste bezoek van onze aannemer aan Delta Netwerkgroep doorgegeven. De afhandelingstermijn hiervan wisselt en is afhankelijk van traceerbaarheid. Delta streeft naar een afhandelingstermijn van twee weken.