Helpdesk Omgevingswet gemeente

Uw contact met de helpdesk

Vanaf 1 januari 2024 geldt de Omgevingswet (OW). Deze wet is een samenvoeging van 26 afzonderlijke wetten en veel regelingen. De bedoeling van de OW is dat het voor u gemakkelijker wordt om een aanvraag voor uw leefomgeving te doen. Als gemeentebestuur beseffen wij dat het voor u niet altijd even gemakkelijk wordt. Daarom hebben onze dienstverlening en informatievoorziening hierop aangepast.

Als u meer wilt weten over een vergunningaanvraag die u wilt doen of u zoekt meer algemene informatie, ga dan als eerste naar het landelijke Omgevingsloket. U komt dan terecht op een overzichtelijke startpagina waar u in een oogopslag kunt vinden wat u zoekt. Bijvoorbeeld de vergunningcheck, een van de eerste stappen die u kunt zetten voor u een vergunningaanvraaag indient. Als u daar niet vindt wat u zoekt, ga dan naar deze pagina op van onze gemeentelijke website. Als u er dan nog niet uitkomt, klik dan op Omgevingswet, de webomgeving op onze website met heel veel informatie over de OW.

Als u twijfelt over wat u kunt doen bij een vergunningaanvraag voor uw leefomgeving, bel dan met de gemeente op telefoonnummer 14 0166. U krijgt dan het Klantcontactcentrum (KCC) aan de telefoon. Zij verbinden u dan door naar de Helpdesk Omgevingswet. Onze medewerkers van de helpdesk kunnen u in veel gevallen direct helpen. Als dat niet geval is, maken zij een terugbelnotitie voor een vakmedewerker, die u dan zo snel mogelijk terugbelt. Ook kunt u uw vraag mailen naar helpdeskomgevingswet@tholen.nl. Ook dan krijgt u zo snel mogelijk een reactie.