Ga naar de content van deze pagina.

Deze lijst is bedoeld als handreiking voor het aanstaand bruidspaar of partners en de ambtenaar die

het huwelijk gaat voltrekken of het partnerschap gaat registreren. Probeert u s.v.p. van tevoren zoveel mogelijk duidelijkheid te verkrijgen over de hieronder aangegeven aandachtspunten. Wellicht is e.e.a. ook al kort te sluiten met de beheerder van de locatie, zodat alles tijdig voor de huwelijksvoltrekking of partnerschapsregistratie geregeld is. 


Faciliteiten voor de ambtenaar (BABS)

  1. Is er een ruimte waar de ambtenaar zich kan verkleden/ opknappen?
  2. Is er een ruimte waar de ambtenaar zijn/haar eigendommen kan achterlaten?
  3. Is er parkeermogelijkheid voor de ambtenaar en waar?
  4. Is er voldoende verlichting op de “werkplek"?  

De ruimte

  1. Zijn er tafel en stoelen aanwezig en hoe zijn deze opgesteld (indien niet voldoende: zelf regelen)?
  2. Waar zit het (bruids)paar en waar zit de BABS. Evt. opstelling op papier zetten?
  3. Waar zitten de speciale gasten zoals ouders, getuigen, grootouders etc? 
  4. Hoe en waar wordt de akte getekend?
  5. Is er muziek, wat voor, wie zorgt voor het afspelen en wanneer?

Verkeersregeling

  1. Wie is de contactpersoon op de locatie op de dag van het huwelijk of de registratie in het geval dat er vragen of problemen zijn betreffende de plechtigheid?
  2. Is er een afspraak gemaakt over de wijze waar en wanneer/ hoe laat de BABS en de contactpersoon elkaar ontmoeten op de dag van het huwelijk of registratie?
  3. Is het (bruids)paar al aanwezig op de locatie of komen zij op een afgesproken tijd binnen?
  4. Zijn de genodigden al aanwezig op de locatie of komen ze op de afgesproken tijd binnen?
  5. Wie zorgt ervoor dat alle gasten op de juiste plek gaan zitten. Is deze persoon voor de plechtigheid bekend bij de BABS?