Ga naar de content van deze pagina.

De gemeente Tholen blijft WhatsAppen. Eerder werden binnengekomen WhatsApp-berichten afgehandeld via een geïntegreerd systeem. Per 1 december is dit door nieuwe veranderingen van WhatsApp tijdelijk niet mogelijk. Binnengekomen berichten worden daarom voorlopig handmatig via een smartphone en tablet afgehandeld, waardoor de gemeente via dit laagdrempelige kanaal bereikbaar blijft. Inwoners van de gemeente Tholen merken dan ook niets van deze overstap. 

 

Overleg

In overleg met andere gemeenten, leveranciers en de VNG heeft de gemeente hier een werkwijze voor die voldoet aan de wet- en regelgeving. Naar verwachting komt WhatsApp in het voorjaar van 2020 met een gebruikersmogelijkheid voor lokale overheden, zodat weer met een geïntegreerd systeem gewerkt kan worden.


WhatsApp

WhatsApp is een laagdrempelig kanaal waar u makkelijk gebruik van kunt maken. Ons WhatsApp-nummer is 06-12105810. U kunt naar dit nummer alleen WhatsApp-berichten sturen. Sms’en is niet mogelijk en voor telefonisch contact kunt u het algemene nummer 14 0166 bellen. Ons Klant Contact Center (KCC) behandelt WhatsApp-berichten tijdens onze reguliere openingstijden: van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 16.30 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur. 


Privacy

WhatsApp is niet geschikt voor het versturen van privacygevoelige informatie zoals persoonsgegevens of een Burgerservicenummer. In dat geval vraagt het KCC u om op een andere manier verder contact op te nemen.